Termék visszaküldése és reklamáció

Általános rendelési információk

Kérjük, hogy mikor megkapod csomagod, azt azonnal bontsd ki és ellenőrizd nem sérült-e meg szállítás közben. Mikor a kézbesítő kiszállítja a megrendelésed, kérjük ellenőrizd, hogy a csomag hiánytalan-e, valamint, hogy funkcionál-e a termék. A 14 napos vásárlástó elállást lehetővé tevő periódus alatt, kérjük hogy óvatosan bánj a termékkel, a tartozékokkal és a csomagolással, hogy ne okozzon fennakadást, ha a vásárlástól elállsz és visszaküldöd a terméket. Erre a periódusra mindenképp javasoljuk, hogy őrizd meg a termék csomagolását.

Sérült termékek / szállítási sérülések

Amennyiben a csomagon sérülés látható, javasoljuk, hogy ellenőrizd a termék sértetlenségét még a futár jelenlétében. Ha megsérült a termék is, természetesen visszautasíthatod a csomag átvételét. Kérjük értesíts minket az esetlegesen felmerült problémáról, hogy küldhessünk Neked egy másik, sérülés mentes terméket, amint lehet. Ha a termék sérül, vagy valami hiányzik a csomagból, kérjük azonnal értesíts minket, lehetőleg emailen, az office@friendlyhouse.hu címen. Amennyiben a sérülés szállítás közben keletkezett, kérjük fotózd le a csomagot és a sérülést a csomagoláson, valamint a terméken és küldd el nekünk emailen. A szállítás közben keletkezett sérüléseket kérjük legfeljebb 2 napon belül jelezd felénk. Amennyiben a sérülés nem a szállítás, hanem gyártási hiba következménye, úgy garanciális ügyintézés keretein belül orvosoljuk a problémát.

Nem a megrendelt termék van a csomagban

Csomagolási hiba miatt ritkán ugyan, de előfordulhat, hogy nem a megrendelt termék van a csomagban. Ebben az esetben kérjük mihamarabb értesíts minket emailen az office@friendlyhouse.hu email címen, hogy mielőbb gondoskodhassunk a csomagcseréről.

Általános tudnivalók termék visszaküldésével kapcsolatban

A megrendelt termékek - bármilyen okból történő - visszaküldése esetén az alábbiakat ajánljuk figyelmedbe:
A terméket az eredeti csomagolásában, minden tartozékával együtt juttasd vissza hozzánk. Kérjük, hogy a terméket és dobozát csomagold be egy szállítási csomagba, hogy a termék eredeti csomagolásán ne legyenek a szállításkor használt ragasztott címkék, vagy feljegyzések, sérülések.
A visszaküldött terméknek elfogadható állapotban kell lennie, lehetőség szerint ne legyen megsérülve, összekarcolva, ne legyen poros, ne legyen széttépve a csomagolása. Amennyiben a visszaküldött termék állapota nem megfelelő, úgy árának visszatérítésekor az értékvesztés mértékével arányosan csökkentjük a visszatérítendő összeget.
Kérjük töltsd ki a visszaküldéskor használatos formanyomtatványunk (itt letöltheted) és mellékeld a számlát, vagy annak másolatát.
Lépj kapcsolatba velünk az office@friendlyhouse.hu email címen és igényelj GLS csomagfelvételt a visszaküldéshez.
A 15,000 Ft feletti belföldi megrendelések esetén 40 kg-ig ingyenes a visszaküldés. Más országból történő visszaküldés esetén a visszaküldésről a megrendelőnek kell gondoskodnia.
A 14 napos vásárlástól elállást lehetővé tevő periódus alatt, kérjük hogy óvatosan bánj a termékkel, a tartozékokkal és a csomagolással, hogy ne okozzon fennakadást, ha a vásárlástól elállsz és visszaküldöd a terméket. Erre a periódusra mindenképp javasoljuk, hogy őrizd meg a termék csomagolását.

A vételár visszatérítése

A visszaküldött termékeket beérkezés után ellenőrizzük a fent leírtak tekintetében. Amennyiben a termék tökéletes állapotban van, az eredeti csomagolásában, úgy azonnal visszatérítjük számodra a vételárat. A bankkártyával fizetett megrendeléseket visszakönyveljük a bankkártyádra, míg az átutalással, készpénzzel vagy utánvéttel fizetett megrendelések esetén átutalással térítjük vissza a vételárat. Amennyiben a készüléken vagy a tartozékokon nem rendeltetésszerű használat, vagy sérülés nyomai mutatkoznak, úgy azok függvényében értékcsökkenést alkalmazunk. Amennyiben szükséges, erről természetesen értesítünk a visszatérítést megelőzően.

Garancia és szavatosság

A törvényi szabályozás által előírt 1 éves jótálláson felül a gyártók biztosíthatnak hosszabb garanciaidőt (jellemzően 1-2 év). Ezt a garanciaidőt mi kibővítjük ügyfeleinknek 3 évre (lásd 3 Év Friendly House Garancia). Ha az eszközöd hibáját tapasztalod, kérjük vedd fel velünk a kapcsolatot az office@friendlyhouse.hu email címen. Kérjük, hogy ne küldd el a meghibásodott készüléket, mielőtt felvennéd velünk a kapcsolatot, mert számos esetben tudunk segíteni anélkül is, hogy vissza kéne küldened a terméket (pl. beállítási problémák)! Az eszköz visszaküldéséhez - amennyiben nem személyesen hoznád el üzletünkbe -, kérjük tedd a következőket:
Vedd fel velünk a kapcsolatot az office@friendlyhouse.hu email címen és kérj csomagfelvételt. Tájékoztass minket részletesen az eszköz hibajelenségéről.
Amennyiben úgy döntesz, hogy nem a mi szállítónkkal juttatod el a készüléket hozzánk, ennek költségét sajnos nem tudjuk kompenzálni. Az utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban átvenni. Garanciális javítás esetén ingyenesen visszaküldjük Neked futárral a terméket a javítás után.
Amennyiben a meghibásodás nem bizonyul a garanciális javítások körébe tartozó hibának, úgy amennyiben szeretnéd, árajánlatot adunk a hiba elhárítására. Felhívjuk szíves figyelmed, hogy amennyiben a garanciális eszközön nem jelentkezik az általad leírt hiba a bevizsgáláskor, úgy bruttó 6,000 Ft bevizsgálási díjat számítunk fel és ebben az esetben nem vállaljuk át a szállítási költségeket sem. Nem tartozik a garanciális javítások körébe többek között a nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodás, kábelszakadás, forgó/kopó alkatrészek, potenciométerek meghibásodása, folyadék által okozott hibák, fizikai sérülések (lásd bővebben a 3 év Friendly House Garancia menüpontban).

Termék meghibásodása garanciaidő alatt

Amennyiben probléma merül fel egy termékkel a garanciaidő alatt, kérjük vedd figyelembe az alábbiakat:
Kérjük a terméket az eredeti csomagolásában küldd vissza hozzánk, mert az megóvja a szállítás közbeni sérülésektől. Használj egy extra külső szállítási csomagolást, hogy a termék doboza ne legyen összeragasztva például a csomagcímkékkel vagy ragasztószalaggal, illetve, hogy ne rongálódjon szállítás közben. Minden eredeti tartozékot helyezz vissza a dobozba, beleértve a csomagolást is (pl. buborékfólia, tápegység, USB kábel, szoftver lemezek), mert a javításkor illetve az eszköz esetleges cseréjekor ezekre szükség van.
Ha az eszközöd hibáját tapasztalod, kérjük vedd fel velünk a kapcsolatot az office@friendlyhouse.hu email címen. Kérjük, hogy ne küldd el a meghibásodott készüléket, mielőtt felvennéd velünk a kapcsolatot, mert számos esetben tudunk segíteni anélkül is, hogy vissza kéne küldened a terméket (pl. beállítási problémák)! Az eszköz visszaküldéséhez - amennyiben nem személyesen hoznád el üzletünkbe -, kérjük tedd a következőket:
Vedd fel velünk a kapcsolatot az office@friendlyhouse.hu email címen és kérj csomagfelvételt. Tájékoztass minket részletesen az eszköz hibajelenségéről. Kérjük vedd figyelembe az általános tudnivalókat a termék visszaküldésével kapcsolatban.
Amennyiben úgy döntesz, hogy nem a mi szállítónkkal juttatod el a készüléket hozzánk, ennek költségét sajnos nem tudjuk kompenzálni. Az utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban átvenni. Garanciális javítás esetén ingyenesen visszaküldjük Neked futárral a terméket a javítás után.
Amennyiben a meghibásodás nem bizonyul a garanciális javítások körébe tartozó hibának, úgy amennyiben szeretnéd, árajánlatot adunk a hiba elhárítására. Felhívjuk szíves figyelmed, hogy amennyiben a garanciális eszközön nem jelentkezik az általad leírt hiba a bevizsgáláskor, úgy bruttó 6,000 Ft bevizsgálási díjat számítunk fel és ebben az esetben nem vállaljuk át a szállítási költségeket sem. Nem tartozik a garanciális javítások körébe többek között a nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodás, kábelszakadás, forgó/kopó alkatrészek, potenciométerek meghibásodása, folyadék által okozott hibák, fizikai sérülések (lásd bővebben a 3 év Friendly House Garancia menüpontban).

Termék meghibásodása elállási időn belül

Amennyiben probléma merül fel egy termékkel és nem szeretnéd, hogy kicseréljük, vagy meg legyen javítva, természetesen igénybe veheted a 14 napon belüli vásárlástól való elállás jogát, amelyet a távollévők között kötött szerződés szabályai biztosítanak. Ebben az esetben - valamint a 3 napon belüli meghibásodások esetében -, mikor megérkezik hozzánk a hibás eszköz, bevizsgáljuk azt az általad jelzett hiba tekintetében. Amennyiben nem egyértelmű számunkra a hiba oka, úgy fenntartjuk a jogot, hogy a termék hivatalos márkaszervizének szakvéleményét kérjük és elküldjük az eszközt bevizsgálásra. Amennyiben a márkaszerviz igazolja az eszköz gyári hibáját, visszatérítjük neked a vételárat, ha azonban a szakvélemény a meghibásodás okaként nem rendeltetésszerű használatot, vagy a felhasználó hibáját állapítja meg, úgy a visszatérítésnél a hibával arányos értékcsökkenést kell alkalmaznunk.